Friday, April 18, 2014

PASTIRMALI GÜVEÇTE KURU FASULYE






Sevgili Canlara güzel pazarlar :))


Hava pırıl pırıl içim pırıl pırıl...


Güzel havayı fırsat bilip Sirkeci Eminönüne gittim. Hem tarih kokan yerleri gezmek hemde yiyecek cennetinden alışveriş yapmak çok güzel... Eminönü çarşısından kahvaltılığın hası pastırmanın pamuk gibi yumuşak olanı Eminönünde. Memleketten erzak gelmeyince üzülmeyin hemen Eminönü yapın kuru dolmalıklar baharatlar burada. 


Hacı Bekirden helva lokum almadan geçmek asla olmaz aman unutmayın derim. 


Geçenlerde kurum bitmiş mecburen marketten kuru fasulye aldım bir markanın veee pişirdim  yıkıldım ben nasıl böyle berbat bir kuru fasulye yaptım diye emek malzeme ziyan oldu tatsız yenen yemek oldu. 


Analdım ki fasulye de sorun Eminönünden ispir fasulye aldım ama gerçek ispir çakma değil bombay ve diğer fasulyeden de aldım onların tarifleri ilerleyen günlerde... 


Kurumu pişirdim kebap oldu parmak yutturan kuru. Sır bendemi yarı yarıya. Önce malzeme kaliteli olacak sonra el lezzeti işte tarif... 


Beğenmeniz dileğiyle 


Segilerimle


Banu Altun









Eminönün de fotoğraf çekilecek çook yer var ama elde poşetler yorgunluk olunca fazla çekilmiyor...












PASTIRMALI GÜVEÇTE KURU FASULYE 


Malzeme 


2 su bardağı geceden bol suda ıslatılmış ispir fasulye 


1 yemek kaşığı Trabzon tuzsuz tereyağı 


2 yemek kaşığı sıvı yağ 


1 iri kuru soğan 


250 gr haşlanmış kuşbaşı et 


1 buçuk yemek kaşığı domates salçası 


yarım yemek kaşığı biber salçası 


et suyu 


2 adet doğranmış kabuksuz domates 


4 adet kurutulmuş kırmızı acı biber


yeteri kadar pastırma dilimi 


Servis zamanı : Kırmızı pul biber, toz kişniş, karışık turşu ve pirinç pilavı





Yapılışı 


Kuruyu iyice yıkayıp bol suda 12 saat ıslatalım.


Süzüp soğuk su koyup 15 dak haşlayıp süzelim.


Soğuk sudan geçelim. 


Tekrar tencereye soğuk su koyup yumuşayıncaya kadar haşlayalım. 


Haşlarken üzerinde ki köpükleri alalım. 


Köpük gazdır!


Yumuşayan fasulyeyi soğuk su dolu başka kaba kevgirle alalım.


Bu işlem fasulyenin çatlama patlamasını önler. 


Ve 2 kez haşlama suyunu atmayım yemek de kullanın. 


Gazını köpüklerini alarak aldık haşlama suyunda vitamin var hemde fasulyeye kıvam verir unutmayın. 


Tencereye tereyağ sıvı yağ koyalım.


Isınınca soğanı kavuralım. 


Haşlanmış eti katıp çevirelim.


Salçaları katıp kokusunu çıkartalım. 


Az az su vererek kavuralım. 


Yemeğin çeyrek suyunu verelim 15 dak. pişsin ağzı kapalı.


Fasulye suyundan ve et suyundan karışık göz kararı yemek suyunu verip kaynatalım. 


Salça et suyla özleşsin Kuruyu katalım. 


Hafifçe ileri geri yaparak karıştıralım. 


Üzerine domatesleri serelim. 


Ağzı kapalı domatesler pişinceye kadar pişirelim. 


1 gün bekletelim. 


Ertesi günü tencerede az ısıtıp fasulyemizi güvece dökelim.


Üzerine hafif yağda çevrilmiş pastırmaları katıp 190 derece fırında kıvam alana kadar tutalım. 


Kurumuz servise hazırdır yarenleri Kırmızı pul biber, toz kişniş, karışık turşu ve pirinç pilavı ile...


Aş olsun Afiyet olsun





No comments:

Post a Comment