Saturday, April 5, 2014

HASANPAŞA KÖFTESİ






 Hasanpaşa köftesi özellikle iftar davetlerinde sıkca yaptığım bir yemektir....Daha çok ramazanda yapıyor olmam kızlarıma "anne ramazan gelsede Hasanpaşa köftesi yesek" dedirtiyor...


Aslında yapımı çok kolay olan bir köfte ...





Kızımın arkadaşı geldiğinde yaptım... 





 Gerçekten sunumunun şık olması ,kolay servis edilmesi ve lezzetli olması nedeniyle çok seviliyor....


Bol fotoğraflı bir tarif oldu...















Şimdi tarif;






       MALZEMELER:      




  • 500 gr kıyma


  • 1 yumurta


  • 2 dilim bayat ekmek içi


  • 1 baş soğan (rendelenmiş)


  • 2-3 diş sarmısak (minik doğranmış)


  • Tuz,karabiber,pul biber,kimyon




      PÜRE İÇİN:











  • 5-6 adet haşlanmış patates


  • 1/2 su bardağı süt


  • 1 tatlı kaşığı tereyağı


  • En üste rendelenmiş kaşar peyniri




    Domatesli-Salçalı Sos İçin:

















  • 2 adet rendelenmiş sulu domates ( ben domates sosu kullandım...)


  • 1 yemek kaşığı salça


  • tuz,karabiber


  • Bir miktar sıvı yağda domates ve salça pişirilir...












       YAPILIŞI:


      -------------





  • Köfte malzemeleri karıştırma kabında bir güzel yoğrulur....daha sonra el ile kase şekli verilerek yağlanmış tepsiye dizilir...


  • Haşlanmış patatesler ezilir ve süt ve tereyağı ilave edilerek mikserle çırpılır,püre haline getirilir...


  • Köfteler fırına verilir ve biraz kızartılır....


  • daha sonra dışarıya alınarak kaşık veya krema pompasıyla içlerine patates püresi doldurulur..


  • ben kaşık tercih ediyorum ve bolca dolduruyorum....


  • üzerine kaşar rendesi serpilir veya kaşar ince dilimlenerek birer parça konur...


  • hazırlanan domatesli-salçalı sos da köftelerin üzerine ve tepsiye gezdirilerek fırına sürülür...


  • Kızardıktan sonra servis yapılır...




                                                 Afiyet Olsun!!!






Mevsim Salata olmazsa olmazımız...

No comments:

Post a Comment