Tuesday, February 4, 2014

resim olarak kolay sal yapimi

Merhaba sevgili web sitesi okurlarimiz. Bugunku konumuz resim olarak kolay sal yapimi.


Selamlarrr :)


Bu defa sizlerle nefis ve uzun zamandır beklediğiniz, geçtiğimiz günlerde yaptığım bir lezzeti paylaşacağım. İçli köfte genelde çok zor ve meşakalti gibi görünür ama bir iki defa yaptıktan sonra alışırsınız. Ben bile yapıyorsam herkes yapar :)


Ev arkadaşım Ayşe Adanalı olduğu için ilk içli köfteyi onun Annesinin tarifiyle yapmıştık. Sağolsun Serpil Teyzem bize telefondan anlatmıştı. Görüntü olarak da Ayşe nin görmüşlüğü olduğu için. Kolları sıvadık ve ilk içli köftemizi onunla yapmıştık.


Yapmanız kolay olsun diye bol bol resimlerle her aşamayı anlatmaya çalıştım. 


Ben bu tarifte iki yemek tarifi birden vermiş olacağım. Hem içli köfte nasıl yapılır, hem de içinde İçli Köfte de bulunan Analı Kızlı yemeğinin tarifini vereceğim inşallah :)






resim olarak kolay sal yapimi 1






MALZEMELER:


Bu malzemeler 4 kişiliktir.


İç Harcı:


 2 baş orta boy soğan.


250 gr az yağlı kıyma.


maydanoz


Domates veya biber salçası


Eşim sevdiği için ben Sarımsak da koydum.


İsteğe göre baharat.


resim olarak kolay sal yapimi 2















resim olarak kolay sal yapimi 3

Resimde görüldüğü gibi önce soğanı, sonra kıymayı suyu çekilene kadar soteliyoruz. Suyunu çekince maydanoz ve sarımsağı ekleyip 2 dakika sonra ocaktan alıyoruz. Daha sonra baharatları ekliyoruz.






İçli köfte hamuru için Malzemeler:


1su bardağı irmik 


1 su bardağı ince bulgur


2 avuç kadar un


1 tatlı kaşığı salça


Haşlamak için kaynar su.















resim olarak kolay sal yapimi 4

Diğer yandan içli köftelik bulguru nemlenecek kadar az bir suyla ıslatın. Suyu çekince irmiği ve unuda ekleyin.











resim olarak kolay sal yapimi 5

Daha sonra kalan malzemeleri ekliyoruz.











resim olarak kolay sal yapimi 6

Daha sonra köfteyi ara sıra elinizi ıslatarak yoğurun. Benim kase ile suyum yanımda bekliyordu. Dış harcı iyice yumuşayana kadar yoğurun.












resim olarak kolay sal yapimi 7

Bu şekilde dağılmadan açılıyorsa tamamdır. Açılmıyorsa yoğurmaya devam edin. Benim yaptığım gibi avucunuzu ıslatıp sol elinize hamuru alıp, sağ elinizin işaret parmağıyla da hamurun tam ortasından parmağımızı avucumuzun kenarlarına doğru bastırarak ve hamuru çevirerek oyuyoruz :)












resim olarak kolay sal yapimi 1

İç harcı da bu şekilde çay kaşığıyla içine dolduruyoruz. Sonrada kenarlarını ortada birleştirip iyice kapatıyoruz. Sağlam olması içinde suyla hafif zemini düzleştiriyoruz. 












resim olarak kolay sal yapimi 9

Bu da analı kızlı yemeğimiz için lazım olacak misket köfteler. İçli köfte hamurunun bir kısmını da bu şekilde yuvarlıyoruz.











resim olarak kolay sal yapimi 10

Kaynayan tuzlu suyun içine önce içli köfteleri yavaşça bırakıyoruz. 10-15 dakika kaynadıktan sonra bir kaba alıyoruz.












resim olarak kolay sal yapimi 11

Misket köfteleride aynı şekilde yapıyoruz.











resim olarak kolay sal yapimi 12

Salçalı, tereyağlı az suyla beraber pişiriyoruz. İçine dilerseniz limon suyu yada limon tuzu atabilirsiniz. Ben maydanozda ekledim. İsteğe bağlı yani.












resim olarak kolay sal yapimi 13

Bu şekilde servis yapıp afiyetle yiyoruz :)

Rabbim ağzımızın tadını bozmasın inşallah...



İçimden koca bir şükür geçti. Yada her şey bir şükürdü. Ben içinden geçtim.


FACEBOOK HESABIM İÇİN TIKLAYIN


TWİTTER HESABIM İÇİN TIKLAYIN


İNSTAGRAM HESABIM İÇİN TIKLAYIN



Bu konu ile alakali daha detayli bilgi bulabileceginiz guzel bir web kaynagi : alize ipten sal modeller

No comments:

Post a Comment